Σημαντικές αλλαγές σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ΚΤΕΛ αναμένεται να ανακοινωθούν και να εφαρμοστούν άμεσα απ’ τον ΟΑΣΑ. Τι προβλέπει το νέο σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή την επόμενη χρονιά.

Αλλαγές σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ΚΤΕΛ, σε όλο το φάσμα του συγκοινωνιακού χάρτης της Αττική θα εφαρμόσει ο ΟΑΣΑ, το σχέδιο του οποίου αναμένεται να ανακοινωθεί στο τέλος του 2018.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος», η πρώτη αλλαγή πρόκειται να σημειωθεί στα ΚΤΕΛ Αττικής, η αφετηρία των οποίων θα απομακρυνθεί από το κέντρο της Αθήνας, με σκοπό να αποσυµφορηθούν βασικοί οδικοί άξονες.

Το “τέρμα” θα είναι σε τέσσερα νέα σημεία, κοντά σε σταθμό μέσου σταθερής τροχιάς ώστε να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό, ενώ οι γραμές θα είναι κυκλικές (χωρίς αφετηρία/τέρμα).

Πως θα κινούνται τα ΚΤΕΛ:

  • Το Νοµισµατοκοπείο (για όσα εξυπηρετούν τον ανατολικό τομέα της Αττικής).
  • Τον Ελαιώνα (για όσα εξυπηρετούν τον δυτικό τομέα).
  • Το Ελληνικό (για όσα καλύπτουν τις παραλιακές γραμμές).
  • Την Κηφισιά (για όσα εξυπηρετούν τον βόρειο τομέα

Μαζί με τις αλλαγές στις γραμμές, θα σημειωθούν αλλαγές και στην τιμή των εισιτηρίων, καθώς οι επιβάτες με το ίδιο εισιτήριο θα μπορούν να χρησιμοποιούν και ένα άλλο ΜΜΜ χωρίς επιπλέον χρέωση. Δεν θα χρειάζεται δηλαδή, να κόβουν κι άλλο εισιτήριο των 1,40 ευρώ.

∆εν θα υπάρξει καμία αλλαγή στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν τοπικές γραμμές όπως π.χ. τη διαδρομή Μαρκόπουλο-Ραφήνα.

Μεγάλες αλλαγές στον Πειραιά

Εντυπωσιακές θα είναι και οι αλλαγές στον Πειραιά, καθώς αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία νέες γραμμές του τραμ και του μετρ;o.

Συγκεκριμένα, από το Φάληρο έως τον Πειραιά η επέκταση του τραμ θα έχει 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 νέες στάσεις στη διαδροµή εξόδου.

Έως τον ερχόµενο Ιούνιο προγραµµατίζεται να παραδοθούν και οι τρεις νέοι σταθµοί του μετρό, οι πρώτοι της επέκτασης της γραµµής 3 προς Πειραιά. Πρόκειται για τους σταθµούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Σε δεύτερη φάση -έως το 2021- θα παραδοθούν και οι άλλοι τρεις σταθµοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «∆ηµοτικό Θέατρο». Με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος µετάβασης από το αεροδρόµιο στο πρώτο λιµάνι της χώρας θα είναι 55 λεπτά. Παράλληλα, ο Πειραιάς θα µετατραπεί σε βασικό συγκοινωνιακό κόµβο, ο οποίος θα περιλαµβάνει τις γραµµές 1 και 3 του µετρό, τον προαστιακό σιδηρόδρομο, το τραµ και, φυσικά, το λιµάνι.

Πώς θα κινούνται λεωφορεία και τρόλεϊ

Καθώς ο στόχος είναι η μείωση των οχημάτων στους δρόμους, αλλάζουν τα δρομολόγια σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Στο σχέδιο του ΟΑΣΑ θα υπάρχει επανεξέταση του συνόλου των γραμμών κορμού. Ορισμένες θα κοπούν και άλλες θα παραμείνουν. Οι γραμμές που εξετάζεται να καταργηθούν είναι εκείνες που καλύπτουν μεγάλες διαδρομές. Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζουν από το υπουργείο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός υποκατάστασής τους από γραμμές ΚΤΕΛ.

Διαβάστε επίσης:

Νέα λεωφορειακή γραμμή απ’ τον ΟΑΣΑ | Ποιους εξυπηρετεί