Πιο σύντομη από ποτέ θα γίνει η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη χάρη στο γρήγορο τρένο που έρχεται σε πολύ λίγες μέρες.

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την έναρξη του πρώτου σιδηροδρομικού δρομολογίου Θεσσαλονίκη-Αθήνα που θα διεξαχθεί για πρώτη φορά με χρόνο λιγότερο από τέσσερις ώρες. Το γρήγορο τρένο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα κάνει τα εγκαίνιά του στις 20 Μαΐου για να προλάβει τις εκλογές.

Το πρώτο δρομολόγιο του γρήγορου τρένου έχει προγραμματιστεί για ακριβώς πέντε μέρες πριν τις εκλογές, ημέρα Δευτέρα και ώρα 06.25 το πρωί. Το τρένο θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη και στόχος του είναι η άφιξη στην Αθήνα σε τρεις ώρες και 57 λεπτά.

Αν και αρχικός προγραμματισμός για τα εγκαίνια του γρήγορου τρένου έκανε λόγο για μερικούς μήνες μετά, οι διαδικασίες επιταχύνθηκαν λόγω εκλογών. Στόχος είναι να φανεί το “εκσυγχρονιστικό” προφίλ της κυβέρνησης που υλοποιεί έργα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα προστεθούν δύο πιο γρήγορα νέα τρένα, τα οποία θα πραγματοποιούν κάθε ημέρα ένα πολύ γρήγορο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, διάρκειας τριών ωρών και 57 λεπτών η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα και τεσσάρων ωρών και 10 λεπτών η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το πολύ γρήγορο αυτό δρομολόγιο θα ονομάζονται Intercity Express. Στη διάρκεια της ημέρας, βέβαια, θα πραγματοποιούνται άλλα τρία με τέσσερα περίπου δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, τα οποία θα ονομάζονται Intercity και θα έχουν διάρκεια περίπου τεσσερισήμισι ώρες. Τα Intercity Express θα σταματούν μόνο στο Λιανοκλάδι και στη Λάρισα.

Το γρήγορο τρένο Αθήνα-Θεσσαλονίκη κάνει πρεμιέρα στις 20 Μαΐου, όμως το δίκτυο ίσως να μην είναι ακόμα έτοιμο. Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, μήκους 106 χλμ., παραδόθηκε εσπευσμένα. Οι υποσταθμοί ισχύος που υποστηρίζουν την ηλεκτροκίνηση είναι οι μισοί και δεν υποστηρίζουν τη διενέργεια εμπορικών δρομολογίων. Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάθε 50 χλμ. ηλεκτροκίνησης απαιτούνται δύο σταθμοί, εκ των οποίων ο δεύτερος είναι εφεδρικός, ώστε αν πάθει κάτι ο πρώτος, να μην αφήσει το τρένο στη μέση της διαδρομής. Σήμερα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει παραδώσει την ηλεκτροκίνηση χωρίς τους εφεδρικούς σταθμούς.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρχικά δε δεχόταν να πραγματοποιήσει τα συγκεκριμένα δρομολόγια. Υποσχέθηκε ότι στους δύο υποσταθμούς, θα υπάρχει σε 24ωρη βάση προσωπικό, ώστε να διασφαλίσει την ασφαλή διέλευση των συρμών. Δηλαδή, αν υπάρξει βλάβη στον υποσταθμό θα παρέμβει επιτόπου για την διόρθωσή του. Με τους όρους αυτούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται να συμφώνησε για την 20η Μαΐου ως τη μέρα που θα κάνει πρεμιέρα το γρήγορο τρένο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Αναμένεται επίσημη ανακοίνωση μέσα στην εβδομάδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με την έναρξη των δρομολογίων του γρήγορου τρένου.

Διαβάστε ακόμα:

Οι 19 υποψήφιοι δήμαρχοι για το δήμο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με το Πρωτοδικείο