Πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες κάθε μήνα στο σούπερ μάρκετ;

LIKE US ON FACEBOOK

Σε μερικούς φάνηκε υψηλό, σε άλλους λογικό και υπήρχαν και αυτοί που το θεώρησαν λίγο το ποσό που χρησιμοποιείται για την αγορά προϊόντων από το σούπερ μάρκετ που αφορούν το νοικοκυριό.

Το μηνιαίο ποσό για οικιακά ψώνια, που δαπανάται από τους Έλληνες και έχει προκύψει από έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, είναι 305,84 ευρώ.

Στην έρευνα που έγινε από το συγκεκριμένο εργαστήριο πάρθηκε δείγμα από 758 νοικοκυριά όλης της Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε παραπάνω από μία ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με το πόσο αυξομειώθηκαν οι μηνιαίες τους αγορές, ποια σούπερ μάρκετ προτιμούν, εάν αγοράζουν ελληνικά προϊόντα ή όχι και πόσο ανέρχεται το ποσό κάθε φορά που πηγαίνουν σούπερ μάρκετ.

Οι ερωτήσεις αυτές απαντήθηκαν σε μια ειδική πλατφόρμα, της οποίας υπεύθυνος ήταν ο διευθυντής τους ερευνητικού εργαστηρίου και καθηγητής Γεώργιος Μπαλτάς. Ο ίδιος, επίσης, κατέγραψε όλες τις απαντήσεις που δόθηκαν, ώστε να προκύψουν τα παρακάτω αποτελέσματα.

Σύμφωνα με αυτή την έρευνα, λοιπόν, το 26,1% των συμμετεχόντων δήλωσαν πως οι αγορές τους έγιναν χειρότερες το προηγούμενο έτος. Το 67,7% παραδέχθηκε πως οι αγορές τους ούτε αυξήθηκαν ούτε μειώθηκαν, ενώ υπήρχε και ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 6,2% που περιέγραψε πως οι δαπάνες του σε οικιακά ψώνια έχουν πάρει την ανιούσα.

Σε άμεση συνάρτηση με το μηνιαίο ποσό για οικιακά ψώνια, η έρευνα έβγαλε πόρισμα πως η αγοραστική συμπεριφορά των συμμετεχόντων διαφέρει κατά πολύ. Για την ακρίβεια το 31,4% φαίνεται να προτιμάει τα φθηνότερα προϊόντα, το 72,4% συγκρίνει τιμές προϊόντων και ανάλογα διαλέγει. Σε αντίθεση, όμως, με τα προαναφερθέντα ποσοστά, το 40,4% δεν κοιτάει τιμές και απλά αγοράζει λιγότερα και το 37,6% που ούτε κοιτά τιμές, ούτε αγοράζει λιγότερα παρά μονάχα παίρνει τα απαραίτητα.

Άλλα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη γκάμα ερωτήσεων ήταν πως το 48,7% μένει πιστό σε ένα σούπερ μάρκετ, με το 51,3% να μην ενδιαφέρεται πολύ για το «όνομα» της αλυσίδας που αγοράζει προϊόντα. Πολλοί εξ’ αυτών (61,5%) δαπανούν 50 ευρώ, αρκετοί (31,4%) έχουν όριο ανάμεσα στα 51 και 100 ευρώ και οι πιο large (7,1%) δίνουν παραπάνω από 100 ευρώ κάθε φορά που επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ.

Τέλος, σε μια ερώτηση που αφορούσε τη βελτίωση ή μη της οικονομικής τους κατάστασης για την τρέχουσα χρονιά, το 28% τόνισε πως δεν πρόκειται να ύπαρξη βελτίωση, το 58,8% δήλωσε πως η οικονομική τους κατάσταση θα παραμείνει ως έχει και το 13,2% φάνηκε αισιόδοξο προβλέποντας αύξηση της οικονομικής τους κατάστασης.

Διαβάστε επίσης:

Δεν θα ξεχάσεις ξανά τίποτα απ’ το σούπερ μάρκετ μ’αυτή την diy λίστα για ψώνια

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved