Το Υπουργείο Υποδομών αναστέλλει την λειτουργία του τμήματος της γραμμής του τραμ από το ύψος του Νέου Κόσμου, συγκεκριμένα τον σταθμό Κασομούλη, έως το Σύνταγμα.

Μετά την διαπίστωση που έκανε το Υπουργείο Υποδομών ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα διάβρωσης στην υπόγεια κοίτη του Ιλισσού,  αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος της γραμμής του τραμ από τον Νέο Κόσμο έως το Σύνταγμα. Το κλιμάκιο μηχανικών του Υπουργείου Υποδομών έκανε την αυτοψία και ήρθε σε αυτό το συμπέρασμα.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός: «Το αντιπλημμυρικό έχει να καθαριστεί 60 χρόνια, έχει νεροφαγώματα που δεν μπορούν να εκτιμηθούν οι ζημιές στο έργο. Αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα αυτό που έδειξαν οι αυτοψίες αντί να το κρύβουμε κάτω από το χαλί. Δεν θέλουμε να κλείσουμε τα μάτια αντί να κλείσουμε το τραμ για 5, 8 μήνες ή 1 χρόνο».

Μιλώντας για την αναγκαιότητας της διακοπής του τραμ μόνο και όχι ολόκληρου του συγκεκριμένου δικτύου οδικών μεταφορών ο Υπουργός ανέφερε «ότι το τραμ έχει μεγάλο φορτίο και είναι μέσα σε κλειστό αγωγό, πρέπει να γυρίσουμε σελίδα στον τρόπο συντήρησης και εποπτείας του τομέα των Υποδομών».

Στις μελέτες θα δοθεί προτεραιότητα, στα μέρη απ’ όπου βρίσκεται το οδικό δίκτυο και έπειτα στο τραμ.

Συγκεκριμένα οι στάσεις που θα ανασταλεί η λειτουργία του τραμ είναι: Συγγρού Φιξ, Νέος Κόσμος, Ζάππειο και Σύνταγμα.

Όσο αναφορά το κενό που θα προκληθεί από την αναστολή του τραμ θα καλυφθεί από ανασύνταξη νέων δρομολογίων με επίγεια μέσα μεταφοράς.

Η ακριβής διάρκεια αυτής της αναστολής δεν είναι ακόμα γνωστή.

Τα σχέδια του Υπουργείου Υποδομών

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι η αναστολή του τραμ είναι αναγκαία προκειμένου η ασφάλεια των πολιτών να είναι διασφαλισμένη. Επίσης, με την αναστολή αυτή θα γίνουν οι μελέτες που θα αποδείξουν την έκταση της διάβρωσης.

Μέχρι στιγμής έχει γίνει αυτοψία σε ένα μεγάλο τμήμα του Ιλισού. Πιο συγκεκριμένα από την σχολή χωροφυλακής στη Μεσογείων, το Χίλτον, το Σύναγμα έως την εκβολή του Ιλισού μετά την Καλλιθέα.

Η απόφαση αυτή του Υπουργείου είχε ως αίτιο την πλημμύρα σε ένα ιδιωτικό πάρκινγκ της Καλλιθέας. Με αφορμή αυτό το περιστατικό αποκαλύφθηκε και το μέγεθος του προβλήματος.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν, ο Υπουργός Υποδομών και η Περιφερειάρχης Αττικής, για να γίνει το έργο θα υποφράψουν μια προγραμματική σύμβαση η Περφέρεια, η ΣΤΑΣΥ, η ΕΥΔΑΠ και το Υπουργείο. Το Υπουργείο μεταφορών θα αναλάβει την χρηματοδότηση του έργου και τον συντονισμό.

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «Θα καλύψουμε κενά και αδράνεια δεκαετιών. Στον Ιλισό είδαμε ένα ιδιωτικό πάρκινγκ αλλά κανείς δεν ήλεγξε τι υπάρχει από κάτω». Σε αυτό το σημείο, έκανε την ανακοίνωση ότι το Υπουργείο θα δημιουργήσει ένα Εθνικό Μητρώο Υποδομών, έτσι ώστε να προχωρήσουν τα έργα της παρακολούθησης υποδομών όπως είναι οι γέφυρες, οι κλειστοί αγωγοί και τα ρέματα.

Διαβάστε επίσης:

Οι 25 υπερσύγχρονοι νέοι συρμοί του τραμ που έρχονται στην Αθήνα