O Dennis Muilenburg, CEO της Boeing, παραδέχθηκε σε μήνυμά του πως το λογισμικό της εταιρείας ευθύνεται για τις δύο αεροπορικές τραγωδίες που σημειώθηκαν με αεροσκάφη τύπου 737 MAX.

Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing δήλωσε, σε μήνυμά του το οποίο μεταδόθηκε σε video μέσω του Twitter, ότι «είναι προφανές» πως το σύστημα αύξησης των χαρακτηριστικών ελιγμών του 737 MAX 8 συνέβαλε σε δύο αεροπορικά δυστυχήματα. Μ’ αυτό τον τρόπο, η Boeing ανέλαβε την ευθύνη για τα δυστυχήματα της Ethiopian και της Lion Air.

Οι ερευνητές είχαν από καιρό υποψιαστεί τον ρόλο του συγκεκριμένου συστήματος στις δύο τραγωδίες.

“Οι πλήρεις λεπτομέρειες για το τι συνέβη στα δύο δυστυχήματα θα εκδοθούν από τις κυβερνητικές αρχές στις τελικές τους εκθέσεις”, δήλωσε ο Muilenburg και πρόσθεσε πως είναι προφανές ότι και στις δύο πτήσεις το Maneuvering Characteristics Augmentation System, γνωστό ως MCAS, λειτούργησε λάθος.

https://twitter.com/BoeingCEO/status/1113880952575549441?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1113880952575549441&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.rt.com%2Fnews%2F455587-boeing-sorry-lives-lost-crashes%2F

Το λογισμικό MCAS, ένα νέο αυτοματοποιημένο χαρακτηριστικό αντικραδασμού, έδωσε εντολή για «βουτιά» και έτσι προκάλεσε τη σταδιακή μείωση του ύψους του αεροσκάφους, που οφείλεται στη λάθος αυτή εντολή από τον σένσορα.

Ο Muilenburg τόνισε πως η Boeing θα “εξαλείψει κάθε πιθανότητα” να συμβεί ένα παρόμοιο δυστύχημα στο μέλλον. Η ενημέρωση του λογισμικού θα πρέπει να εγκριθεί από τις αεροπορικές ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως, πριν χρησιμοποιηθούν ξανά για πτήσεις αεροσκάφη τύπου 737 MAX.

Λυπόμαστε που χάθηκαν τόσες ζωές στην πρόσφατη συντριβή. Παραμένουμε εστιασμένοι στο να διαφυλάξουμε το ότι δεν θα επαναληφθούν παρόμοια συμβάντα

Μια ομάδα μηχανικών της Boeing δήλωσε στο Seattle Times τον περασμένο μήνα ότι οι πιλότοι δεν γνώριζαν πώς να παρακάμψουν το σύστημα MCAS και ότι η Boeing έχει υποσχεθεί να διορθώσει και αυτό το θέμα παρέχοντας “επιπλέον εκπαιδευτικά υλικά”. Επιπλέον, δύο κρίσιμα χαρακτηριστικά ασφάλειας που θα μπορούσαν να έχουν προειδοποιήσει τους πιλότους για την επικείμενη “βουτιά” πωλήθηκαν ως προαιρετικά πρόσθετα από τον κατασκευαστή. Το ένα από αυτά -ένα προειδοποιητικό φως- θα τοποθετείται από εδώ και πέρα πάντα στα αεροσκάφη.

Η πτήση 302 της Ethiopian Airlines συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή της τον Μάρτιο, κοστίζοντας τη ζωή σε 157 ανθρώπους που επέβαιναν στο αεροσκάφος. Η πτήση 610 της Lion Air είχε συντριβεί σε θαλάσσια περιοχή τον περασμένο Οκτώβριο, σκοτώνοντας και τους 189 επιβάτες και το πλήρωμα. Οι ερευνητές είχαν παρατηρήσει «σαφείς ομοιότητες» μεταξύ των δύο δυστυχημάτων.

Διαβάστε όσα είχαν προηγηθεί:

Αυτά είναι τα πρώτα επίσημα ευρήματα για την συντριβή του αεροσκάφους Boeing της Ethiopian Airlines