Εμπρός πίσω… στο παλιό καθεστώς για τις άδειες οδήγησης!

LIKE US ON FACEBOOK

Εμπρός πίσω… στο παλιό καθεστώς για τις άδειες οδήγησης, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Όσα θα ισχύουν και οι αλλαγές στο σύστημα. 

Επιστρέφουμε στο παλιό καθεστώς για τις άδειες οδήγησης για έξι μήνες μέχρι να μπορούν να δώσουν οι υποψήφιοι που απομένουν και περιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Όπως εξήγησε σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, ο κ. Κεφαλογιάννης, ο νέος νόμος που εφαρμόζεται από το Φθινόπωρο έχει δημιουργήσει καθυστερήσεις στην έκδοση 100 χιλιάδων διπλωμάτων με αποτέλεσμα ο κόσμος να ταλαιπωρείται.

Η σχετική νομοθετική ρύθμιση θα ενσωματωθεί σε ένα από τα νομοσχέδια της κυβέρνησης που θα κατατεθούν το επόμενο διάστημα στη βουλή. Σε κάθε περίπτωση ο νέος νόμος που προβλέπει τη διαδικασία έκδοσης διπλωμάτων με παρακολούθηση του υποψήφιου οδηγού με κάμερες θα εφαρμοστεί όταν το υπουργείο είναι έτοιμο

Ποιο θα είναι το νέο καθεστώς για τις άδειες οδήγησης;

Οι σχολές οδηγών υποχρεούνται να εγκαταστήσουν διασυνδεδεμένες κάμερες σε οχήματα και σχολές με το υπουργείο Μεταφορών.

Παράλληλα, οι διαμορφωμένες πίστες που είχε προαναγγείλει το ΥΠΟΜΕΔΙ θα έρθουν σε περίπου δύο χρόνια.

Για πρώτη φορά ο υποψήφιος οδηγός καλείται να προσκομίσει ασφαλιστήριο, για τυχόν ζημιές που ενδεχομένως προκαλέσει.

Η διαδικασία έκδοσης διπλώματος χωρίζεται σε 3 φάσεις:

  • Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τη θεωρητική εξέταση, με τον εξεταζόμενο να καλείται να δώσει τα σήματα οδήγησης πληρώνοντας 15 έναντι 10 ευρώ που ισχύει τώρα.
  • Μετά την επιτυχή θεωρητική εξέταση ακολουθεί η δοκιμασία «προσόντων και συμπεριφοράς». Η συγκεκριμένη δοκιμασία διενεργείται σε δύο φάσεις και γίνεται την ίδια μέρα. Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας, εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης στην «πορεία» και εφόσον ολοκληρωθεί με επιτυχία το στάδιο αυτό, εξετάζεται στο δεύτερο σκέλος το οποίο είναι το «παρκάρισμα» και η «οπισθογωνία».

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων πραγματοποιείται από τον ίδιο να είναι μόνος του πάνω στη μηχανή, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κατηγορίες στις οποίες παρών θα είναι ένας εξεταστής.

Τονίζεται πως η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ’ όλη τη διάρκειά της, διαφορετικά θα είναι άκυρη. Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο ενώ το ζευγάρι εξεταζόμενου – εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν την εξέταση.

Παράλληλα, ο υφυπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι μέσα στις επόμενες μέρες θα αλλάξει η διοίκηση του ΟΑΣΘ «είτε ο κ. Παπάς είναι στη Θεσσαλονίκη είτε όχι». Όπως εξήγησε, ο κ. Κεφαλογιάννης πριν από λίγες μέρες ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παπάς, έστειλε στη νέα ηγεσία του Υπουργείου επιστολή με διάφορα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός και «ουσιαστικά υπέβαλε έμμεσα την παραίτηση του και μας ενημέρωνε ότι θα λείψει για λίγες μέρες από τη Θεσσαλονίκη».

Την ίδια στιγμή, δήλωσε πως όλες οι διοικήσεις των Οργανισμών θα αξιολογηθούν αλλά σε κάθε περίπτωση οι θέσεις αυτές είναι πολιτικές και θα πρέπει να αλλάξουν, διευκρινίζοντας πως το Υπουργείο θα δώσει προτεραιότητα στην απλοποίηση των διαδικασιών για την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων.

Τέλος, σημείωσε πως ποτέ δεν αποδόθηκε από τα αρμόδια υπουργεία στους συγκοινωνιακούς οργανισμούς το κονδύλι για τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων και άλλων κατηγοριών πολιτών που κινούνται δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο.

Credits: Maxwell Ridgeway/ Unsplash

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved