Έφυγε απ’ τη ζωή ο θρύλος της Formula 1, Νίκι Λάουντα

LIKE US ON FACEBOOK

Ο Νίκι Λάουντα είχε στεφθεί τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, δύο με τη Ferrari, το 1975 και το 1977, και μία με τη McLaren, το 1984.

Ο Νίκι Λάουντα, ένας θρύλος της Formula 1, άφησε την τελευταία του πνοή πέντε μήνες μετά τη μεταφορά του σε νοσοκομείο, με γρίπη βαριάς μορφής.

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι κατέληξε ήσυχα, τη Δευτέρα 20ή Μαΐου 2019, με την οικογένειά του γύρω του», ανέφεραν οι οικείοι του θρυλικού πιλότου της F1.

Ο Λάουντα το 1976 είχε πρωταγωνιστήσει σε ένα τραγικό ατύχημα της F1, με τις εικόνες του ίδιου στο κόκπιτ που φλεγόταν να κάνουν τον γύρο του κόσμου και να σοκάρουν τότε.

Ο Λάουντα ήταν πατέρας τεσσάρων παιδιών από δύο γάμους.

Το ατύχημα που δεν άφησε να τον επηρεάσει στην μετέπειτα πορεία του

Την 1η Αυγούστου 1976, ενώ βρισκόταν στο τιμόνι της Ferrari στο περίφημο σιρκουί του Νίρμπουργκρινγκ, στη Γερμανία, το μονοθέσιο του Νίκι Λάουντα έπεσε με σφοδρότητα πάνω σ’ έναν διαχωριστικό τοίχο και έπιασε φωτιά. Ο Λάουντα έμεινε παγιδευμένος για σχεδόν ένα λεπτό μέσα στο κόκπιτ, πριν να τον βγάλουν τρεις άλλοι πιλότοι.

Οι εικόνες σόκαραν όλο τον κόσμο, αλλά ο Νίκι Λάουντα βγήκε ζωντανός.

Έξι εβδομάδες αφότου ακόμη δεχόταν εντατικές ιατρικές περιποιήσεις στη νοσοκομειακή του κλίνη, ταξίδεψε αφήνοντας πολλούς άναυδους για να πάρει μέρος στο Γκραν Πρι της Ιταλίας, παρά το ότι ακόμα υπέφερε, αψηφώντας τα σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπό του.

Εκείνη τη χρονιά, έδινε μάχη για τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο αγώνα με τον Βρετανό Τζέιμς Χαντ, ο οποίος τελικά στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Αυτή η αναμέτρηση βρίσκεται στο επίκεντρο της πλοκής της ταινίας Rush (2013) του αμερικανού σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ.

Το 1977, ο Λάουντα κέρδισε για δεύτερη φορά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή με τη Φεράρι.

Σταμάτησε να συμμετέχει στους αγώνες το 1979, για να ιδρύσει τη Lauda Air, την πρώτη του αεροπορική εταιρεία.

Όμως, τα σιρκουί δεν έπαψαν ποτέ να τον ελκύουν, οπότε και γύρισε στην F1 το 1982, αυτή τη φορά στο τιμόνι μιας McLaren.

Με τη McLaren κατέκτησε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή το 1984, για τρίτη και τελευταία φορά.

Μετά το τέλος της καριέρας του, ο Λάουντα υπήρξε σύμβουλος της Scuderia Ferrari, επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Jaguar, σχολιαστής της γερμανικής τηλεόρασης τα Σαββατοκύριακα των αγώνων, μη εκτελεστικός πρόεδρος της Mercedes AMG Petronas F1 Team- του ανήκε το 10% αυτής της τελευταίας.

Ο Νίκι Λάουντα βρέθηκε και στο επίκεντρο μιας τραγωδίας ως ο επικεφαλής αεροπορικής εταιρείας. Την 26η Μαΐου 1991, ένα Boeing 767 της Lauda Air που εκτελούσε το δρομολόγιο Μπανγκόκ-Βιένη συνετρίβη λόγω βλάβης. Κανένας από τους 223 ανθρώπους που επέβαιναν στο αεροσκάφος επέζησε.

Τα τοξικά αέρια που εισέπνευσε στο παραλίγο μοιραίο ατύχημα του 1976 επηρέασαν τον οργανισμό του. Έπειτα από δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών το 1997 και το 2005, χρειάστηκε να υποβληθεί σε επείγουσα επέμβαση μεταμόσχευσης πνεύμονα τον Αύγουστο του 2018, αφού μολύνθηκε από ιό κατά τη διάρκεια μιας παραμονής του στην Ιμπίθα.

Εγχειρίστηκε στο γενικό νοσοκομείο της Βιέννης και συνήλθε μετά βίας. «Ήταν πολύ δύσκολο να επανέλθω. Συγκρίνεται μόνο με τα εγκαύματά μου μετά το ατύχημα στο Νίρμπουργκρινγκ», παραδέχθηκε, συμπληρώνοντας: «Ήμουν νεκρός για λίγο. Αλλά ξαναζωντάνεψα».

Διαβάστε ακόμα:

Τι αποκάλυψε ο διασώστης του Σουμάχερ για όσα ακολούθησαν μετά το ατύχημα

Photo: AP

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved