Black Friday: Έρευνα τιμών σε κινητά, laptops και τηλεοράσεις για να συγκρίνεις!

LIKE US ON FACEBOOK

Μια μέρα πριν ξεκινήσει και επίσημα η Black Friday, έχεις σκεφτεί τι θέλεις να αγοράσεις, τι σε συμφέρει και τι όχι, σε ποιο κατάστημα είναι πιο φθηνά και ποιο έχει βάλει ήδη προσφορές. Μια έρευνα τιμών για την Black Friday σε κινητά, laptops, τηλεοράσεις για να μπορείς να συγκρίνεις και να δεις τι σε συμφέρει.

Η έρευνα τιμών για την Black Friday πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Παρατηρητηρίων Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου κ’ Προστασίας Καταναλωτή. Η εν λόγω έρευνα έγινε με σκοπό να μην παραπλανηθούν αλλά να βοηθηθούν οι καταναλωτές όσο αναφορά τα προϊόντα τεχνολογίας, για τα οποία υπάρχει και τεράστια ζήτηση.

«Με αφορμή την εμπορική προωθητική δράση που είναι γνωστή ως «BLACK FRIDAY» και προκειμένου να αποφευχθούν παραπλανητικά φαινόμενα, αφενός, και αφετέρου να βοηθηθούν οι καταναλωτές στον προγραμματισμό τους, το Τμήμα Παρατηρητηρίων Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου κ’ Προστασίας Καταναλωτή διεξήγαγε έρευνα τιμών σε δείγμα προϊόντων τεχνολογίας»,αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Όπως εξηγεί το Τμήμα Παρατηρητηρίων Τιμών οι τιμές ελήφθησαν μέσω επιτόπιας έρευνας σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών της Αθήνας αλλά και μέσω αποστολής στοιχείων τιμών από τις ίδιες τις εταιρείες εμπορίας.

Οι εν λόγω τιμές είναι αυτές που ίσχυαν την Παρασκευή 16/11/2018 και αφορούν σε περίπου 870 είδη κινητών τηλεφώνων, τηλεοράσεων smart, tablets και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Σημειώνουμε ότι οι καταναλωτές και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να «κατεβάσει», σε επεξεργάσιμη μορφή, τις κατωτέρω τιμές στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Διάβασε αναλυτικά τη λίστα των τιμών και κάνε συγκρίσεις!

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δίνει μερικές χρήσιμες οδηγίες προς τους καταναλωτές:

Να κάνουν έρευνα αγοράς οι καταναλωτές, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό, συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, με αφορμή την υλοποίηση της προωθητικής δράσης «Black Friday».

Η κυρία Κοντογιάννη δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η «Black Friday», ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας. Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-«κράχτες»».

Ειδικότερα, «σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.Συμβουλεύουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Διευκρινίζουμε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο».

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Διαβάστε επίσης:

Οδηγίες για να μην την… πατήσεις στη φετινή Black Friday

Photo:Shutterstock/PremiumVector
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved