105.000 αιτήσεις για διπλώματα οδήγησης ξεμπλοκάρουν

LIKE US ON FACEBOOK

Τέλος στην αναμονή για 105.οοο ανθρώπους καθώς οι αιτήσεις για διπλώματα οδήγησης ξεμπλοκάρουν με τη νομοθετική ρύθμιση η οποία θα συζητηθεί στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

Η εκκρεμότητα με τις άδειες οδήγησης  θα λυθεί επαναφέροντας για ένα μεταβατικό διάστημα το προηγούμενο καθεστώς. Αξίζει να σημειωθεί πώς μέσα στις 105.000 αιτήσεις βρίσκονται παλαιά διπλώμτατα τα οποία ζητούν ανανέωση αλλά και καινούρια.

105.000 αιτήσεις για διπλώματα οδήγησης ξεμπλοκάρουν

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα κατατεθεί στη Βουλή την ερχόμενη Τρίτη, σύμφωνα με ενημέρωση του προέδρου του σώματος, Κώστα Τασούλα στη Διάσκεψη των προέδρων.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, η νομοθετική ρύθμιση ουσιαστικά επαναφέρει το παλιό καθεστώς απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης για χρονικό διάστημα 6-9 μηνών και θα ισχύσει και για την ανανέωση τω διπλωμάτων για άτομα άνω των 74 ετών.

«Αυτή τη στιγμή ο νόμος που ψηφίστηκε το 2018 είναι ανεφάρμοστος για μια σειρά από λόγους. Αυτό σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή 105.000 συμπολίτες μας δεν μπορούν να πάρουν δίπλωμα», τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό.

Αντιμετωπίσαμε μία κατάσταση στο υπουργείο όπου οι άνθρωποι άνω των 74 ετών αντιμετωπίζουν μια σειρά από δυσκολίες και θα έλεγα μια σειρά από ανισότητες, γιατί πουθενά στην Ευρώπη δεν εφαρμόζεται το σύστημα που εφαρμόζεται στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες. Δεύτερον, το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι από τον Οκτώβριο του 2018 έχουν σταματήσει οι εξετάσεις για άδεια οδήγησης γιατί ο νόμος που ψηφίστηκε το 2018 είναι ανεφάρμοστος για μια σειρά από λόγους. Αυτή τη στιγμή 105.000 συμπολίτες μας δεν μπορούν πάρουν δίπλωμα. Σκεφτείτε κάποιον που έχει βρει δουλειά ως οδηγός και, επειδή το κράτος δεν μπορεί να του δώσει αυτή τη δυνατότητα, αυτός ο άνθρωπος είναι άνεργος

Πώς όριζε ο νέος νόμος ότι θα γίνονται οι εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης;

Σύμφωνα με τον νόμο που ψηφίστηκε το 2018 οι σχολές οδηγών υποχρεούνται να εγκαταστήσουν διασυνδεδεμένες κάμερες σε οχήματα και σχολές με το υπουργείο Μεταφορών.

Παράλληλα, οι διαμορφωμένες πίστες που είχε προαναγγείλει το ΥΠΟΜΕΔΙ θα έρθουν σε περίπου δύο χρόνια.

Για πρώτη φορά ο υποψήφιος οδηγός καλείται να προσκομίσει ασφαλιστήριο, για τυχόν ζημιές που ενδεχομένως προκαλέσει.

Η διαδικασία έκδοσης διπλώματος χωρίζεται σε 3 φάσεις:

Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τη θεωρητική εξέταση, με τον εξεταζόμενο να καλείται να δώσει τα σήματα οδήγησης πληρώνοντας 15 έναντι 10 ευρώ που ισχύει τώρα.

Μετά την επιτυχή θεωρητική εξέταση ακολουθεί η δοκιμασία «προσόντων και συμπεριφοράς». Η συγκεκριμένη δοκιμασία διενεργείται σε δύο φάσεις και γίνεται την ίδια μέρα. Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας, εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης στην «πορεία» και εφόσον ολοκληρωθεί με επιτυχία το στάδιο αυτό, εξετάζεται στο δεύτερο σκέλος το οποίο είναι το «παρκάρισμα» και η «οπισθογωνία».
Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων πραγματοποιείται από τον ίδιο να είναι μόνος του πάνω στη μηχανή, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κατηγορίες στις οποίες παρών θα είναι ένας εξεταστής.

Τονίζεται πως η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ’ όλη τη διάρκειά της, διαφορετικά θα είναι άκυρη. Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο ενώ το ζευγάρι εξεταζόμενου – εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν την εξέταση.

Διάβασε επίσης:

Πιο ακριβό κατά 300 ευρώ το δίπλωμα οδήγησης! Φτάνει κοντά στα 1.000 ευρώ

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved