Με το καλοκαίρι και τις ηλιόλουστες μέρες να πλησιάζουν, όλοι μπαίνουμε στον πειρασμό να περάσουμε λίγο χρόνο έξω στον ήλιο. Ο ήλιος έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την ψυχική μας υγεία και μας δίνει την ευκαιρία να αποκτήσουμε ένα ωραίο μαύρισμα.

Ωστόσο, το μαύρισμα χωρίς την απαραίτητη αντηλιακή προστασία μπορεί να αποδειχθεί πολύ επικίνδυνο για το δέρμα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό λοιπόν να γνωρίζεις πώς να προετοιμάσεις σωστά το δέρμα σου για τον ήλιο και να το προφυλάξεις.

Πώς λειτουργεί το μαύρισμα;

Το μαύρισμα αποτελεί στην πραγματικότητα μια αμυντική αντίδραση του δέρματος ενάντια στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Για να αποτρέψει τις ακτίνες του ήλιου να διεισδύσουν στο δέρμα μας, το σώμα μας παράγει τη μελανίνη, μια χρωστική ουσία της οποίας η λειτουργία είναι να απορροφά τις ακτίνες UV του ήλιου. Ορισμένοι τύποι δέρματος περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα μελανίνης από άλλους και επομένως είναι περισσότερο ή λιγότερο ευαίσθητοι στον ήλιο.

Ανεξάρτητα ωστόσο από το χρώμα του δέρματός σου, οφείλεις να μάθεις να το προετοιμάζεις σωστά για τον ήλιο και φυσικά να χρησιμοποιείς αντηλιακή προστασία. Χωρίς την απαραίτητη προστασία, ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις όπως καρκίνο του δέρματος, ηλιακά εγκαύματα, πρόωρη γήρανση του δέρματος κ.λπ.

Παρακάτω σου έχω ορισμένα σημαντικά tips για το πώς να προστατευτείς από τον ήλιο αυτό το καλοκαίρι:

Απολέπιση

πώς να προστατευτείς από τον ήλιο
Pexels

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, το δέρμα μας αναγεννάται κάθε 21 έως 28 ημέρες, επομένως η απολέπιση σε βοηθά να απαλλαγείς από τα νεκρά κύτταρα ενώ παράλληλα βοηθά στην κυκλοφορία του αίματος. Το μαύρισμα πάνω σε ένα υγιές δέρμα θα παραμείνει πολύ περισσότερο καιρό και θα ξεθωριάσει με πολύ πιο αργούς ρυθμούς.

Προσοχή όμως, μην το παρακάνεις! Η επιθυμητή συχνότητα είναι δύο φορές την εβδομάδα για το σώμα και μία για το πρόσωπο.

Summer is coming: Φτιάξε το πιο καλοκαιρινό scrub σώματος

Ενυδάτωση

Είναι απαραίτητο να ενυδατώνεις το δέρμα σου όσο πιο συχνά γίνεται. Το δέρμα γίνεται πολύ ξηρό μετά την έκθεση στον ήλιο, γεγονός που το κάνει πιο ευάλωτο στις ακτίνες UV. Η ενυδάτωση και η σωστή φροντίδα του δέρματός σου θα το κάνει πιο ανθεκτικό στις ακτίνες του ήλιου. Και ένα έξτρα tip: Η καλύτερη στιγμή της ημέρας για να το κάνεις είναι το πρωί, μετά τον καθαρισμό του δέρματος. Και αυτό, γιατί με το πλύσιμο απομακρύνεται από την επιδερμίδα το λιπιδαιμικό φιλμ, που εμποδίζει την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.

Ενυδάτωση τώρα! Το πρόσωπό σου διψάει: Σπιτική μάσκα για όλο το Καλοκαίρι

Αντηλιακή προστασία

Η ενυδάτωση του δέρματος είναι σημαντική, στον ήλιο όμως δεν είναι αρκετή. Ο δείκτης αντηλιακής προστασίας (SPF) προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Sun Protection Factor. Αποτελεί μια μέτρηση του βαθμού προστασίας που προσφέρει κάθε προϊόν απέναντι στις υπεριώδεις ακτίνες UVB. Οι δερματολόγοι συνιστούν τη χρήση αντηλιακού με παράγοντα προστασίας από τον ήλιο SPF 30 – 50. Δεν έχει νόημα να χρησιμοποιείς υψηλότερο παράγοντα. Πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό φίλτρο για να σταματήσεις το 100% της ακτινοβολίας. Μερικές φορές μάλιστα ένα υψηλό SPF μπορεί να είναι αναποτελεσματικό.

Αντηλιακό: Πρέπει να το φοράμε και γιατί; Πώς να διαλέξεις το σωστό!

πώς να προστατευτείς από τον ήλιο
Pexels

Εφάρμοσε το αντηλιακό σου 20 λεπτά πριν βγεις στον ήλιο και επανάλαβε κάθε 2 ώρες εάν χρειάζεται. Μην ξεχνάς πως αποτελεί απαραίτητο κομμάτι της ρουτίνας περιποίησης της επιδερμίδας σου. Και κάτι τελευταίο: Είναι πιθανό να εκθέτεις το δέρμα σου στον ήλιο καθημερινά, γι’ αυτό φόρα το αντηλιακό σου όλο το χρόνο! Δεν πρέπει ποτέ να αφήνεις την επιδερμίδα του προσώπου σου απροστάτευτη και εκτεθειμένη στις ακτίνες του ήλιου, αν θέλεις να βλέπεις στον καθρέφτη σου για πολλά χρόνια ακόμη ένα υγιές και λαμπερό δέρμα. Και όλες το θέλουμε αυτό. Ας μην λέμε ψέματα στον ίδιο μας τον εαυτό.

Ισορροπημένη διατροφή

πώς να προστατευτείς από τον ήλιο
Pexels

Τα φαγητά που καταναλώνεις βοηθούν επίσης στην προετοιμασία του δέρματός σου για τον ήλιο. Επιπλέον, εξαιρετικά σημαντικό είναι να πίνεις πολύ νερό για να παραμένεις ενυδατωμένη! Μπορείς να εισάγεις στα γεύματά σου τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες A, C και E, αλλά και σε βήτα-καροτίνη. Θα τονώσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα, θα αποτρέψει τη γήρανση του δέρματος και θα αναγεννήσει τα κύτταρά σου.

Πώς θα αντιμετωπίσεις το ηλιακό έγκαυμα

Στην περίπτωση που άργησες να διαβάσεις το άρθρο αυτό και δεν έχεις καταφέρει να αποφύγεις τελικά το δυσάρεστο ηλιακό έγκαυμα, σου έχω μερικές συμβουλές για να το περάσεις όσο πιο ανώδυνα γίνεται:

  • Χρησιμοποίησε προϊόντα με αλόη, που μπορεί να ανακουφίσει το καμένο, ευαίσθητο δέρμα όσο θεραπεύεται. Αλλά προσοχή στα προϊόντα με έντονα αρώματα, που μπορούν να ερεθίσουν ακόμα περισσότερο την περιοχή.
  • Αν το δέρμα σου έχει αρχίσει ήδη να ξεφλουδίζει, το αφήνεις όπως είναι. Δεν το τραβάς, επειδή θα προκαλέσεις μεγαλύτερο κακό και θα αυξήσεις τον κίνδυνο μόλυνσης.
  • Αν ο πόνος είναι έντονος, τότε ένα απλό μη συνταγογραφούμενο παυσίπονο μπορεί να σε βοηθήσει.
  • Πρέπει να κάνεις υπομονή, καθώς το δέρμα σου θα επανέλθει σταδιακά. Το μέσο κάψιμο μπορεί να διαρκέσει από τρεις ημέρες, μέχρι και περισσότερο από μία εβδομάδα, ανάλογα με την σφοδρότητά του.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News