Φτιάξε το πιο υγιεινό πρωινό βασισμένο σε super τροφές
ΕΙΣΟΔΟΣ

Φτιάξε το πιο υγιεινό πρωινό βασισμένο σε super τροφές

Βαρβάρα Βαγιανού
γράφει #υγεία

Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας λένε. Πολλοί, όμως, δεν έχουμε χρόνο το πρωί να αφιερώσουμε για να φτιάξουμε ένα γερό πρωινό που θα μας κρατήσει ζωντανούς και με ενέργεια όλη μέρα.

Είναι πολύ σημαντικό, όμως, να μην το παραλείπουμε. Βάλε το πρωινό στη ζωή σου, συνδυάζοντας υγιεινές τροφές.

Ποιες είναι οι κατάλληλες τροφές για ένα υγιεινό και θρεπτικό πρωινό;

  1. Ελληνικό γιαούρτιbreakfast-yogurt-400x400
    Το κρεμώδες ελληνικό γιαούρτι είναι φορτωμένο με ασβέστιο και πρωτεΐνες και θα σε κάνει να νιώσεις πλήρης όλο το πρωί. Επίλεξε ένα απλό, άπαχο γιαούρτι, και να πρόσθεσε κάποια φρούτα για να δώσεις γλυκύτητα και άρωμα στο πρωινό σου.
  2. Γκρέιπφρουτ
    breakfast-lemon-400x400
    Προσπαθείς να χάσεις βάρος; Σύμφωνα με μια μελέτη, τρώγοντας μισό γκρέιπφρουτ πριν από κάθε γεύμα μπορεί να σε βοηθήσει να αδυνατίσεις πιο γρήγορα, χάρη στις ιδιότητες καύσης λίπους του καρπού και την ευεργετική επίδραση της στο σάκχαρο του αίματος και τα επίπεδα ινσουλίνης. Για πρωινό μπορείς να το συνδυάσεις με γιαούρτι, εξασφαλίζοντας όλες τις πρωτεΐνες  που χρειάζεσαι.
  3. Μπανάνες
    breakfast-banana-400x400
    Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μια μπανάνα στο πρωινό σου. Το κίτρινο φρούτο είναι μια από τις καλύτερες πηγές αμύλου και υδατανθράκων που θα σε κρατήσει πλήρη όλο το πρωί. Συνδύασε την με γιαούρτι, άλλα φρούτα και δημητριακά.
  4. Αυγά
    breakfast-egg-400x400
    Tα αυγά αποτελούν υγιή πηγή πρωτεϊνών και θρεπτικών ουσιών, όπως η βιταμίνη D. Αν και έχουν κατηγορηθεί ότι αυξάνουν την χοληστερόλη, έρευνες έχουν δείξει ότι η χοληστερόλη στην τροφή μας έχει μικρότερη επίπτωση στη χοληστερόλη του αίματος από ό, τι εθεωρείτο μέχρι σήμερα.
  5. Καρπούζι
    breakfast-watermelon-400x400
    Ναι καλά διάβασες! Καρπούζι. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, το καρπούζι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ενυδατωθείς το πρωί. Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι αυτά τα ζουμερά φρούτα είναι μια από τις καλύτερες πηγές λυκοπενίου, ένα θρεπτικό συστατικό που βρέθηκε σε κόκκινα φρούτα και λαχανικά που είναι σημαντικά για την όραση, την υγεία της καρδιάς και την πρόληψη του καρκίνου. Το καλύτερο από όλα είναι το καρπούζι, καθώς περιέχει μόλις 40 θερμίδες.
  6. Φράουλες
    breakfast-strawberries-400x400
    Οι φράουλες είναι τόσο πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες, χωρίς να έχουν πολλές θερμίδες. Ένα φλιτζάνι φράουλες, για παράδειγμα, περιέχει την κατάλληλη ημερήσια πρόσληψη της βιταμίνης C, μαζί με μεγάλες ποσότητες φολικού οξέος και φυτικών ινών. Οι φράουλες είναι πολύ καλή επιλογή για το πρωινό σου. Μια μελέτη του 2013 διαπίστωσε ότι οι γυναίκες θα ήταν λιγότερο πιθανό να πάθουν καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 18 ετών, αν έτρωγαν περισσότερες από τρεις μερίδες φράουλες ή βατόμουρα την εβδομάδα. Οι φράουλες, όπως και τα βατόμουρα, είναι μια καλή πηγή των ανθοκυανινών. Γι’ αυτό ένταξε τες στο πρωινό σου συνδυάζοντάς τες με άλλα φρούτα και κάποιο γιαουρτάκι, και θα δεις μεγάλες αλλαγές στην υγεία σου.
  7. Ακτινίδιο
    breakfast-kiwi-400x400
    Το ακτινίδιο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, σχεδόν όσο ένα πορτοκάλι. Είναι επίσης πλούσιο σε κάλιο και χαλκό και περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες από μια μπανάνα, η οποία βοηθάει αρκετά στην πέψη. Μία μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση δύο ακτινιδίων την ημέρα για ένα μήνα μπορεί να μειώσει τη δυσκοιλιότητα σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Τα ακτινίδια είναι ελαφρώς ξινά, γι’ αυτο για το πρωινό σου μπορείς να τους δώσεις μια πιο γλυκιά γεύση συνδυάζοντάς τα με φράουλες και μπανάνες σε ένα smoothie.
  8. Δημητριακά και χυμοίbreakfast-cereal-400x400
    Φυσικά ένα πρωινό που κατακλύζεται από δημητριακά είναι ό,τι καλύτερο. Η επιλογή τους μπορεί να είναι δύσκολη, επειδή υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά είδη εκεί έξω. Αυτά που έχουν τουλάχιστον 5 γραμμάρια φυτικών ινών και λιγότερο από 5 γραμμάρια ζάχαρη είναι πιθανώς η καλύτερη επιλογή. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι εμπλουτισμένα με ριβοφλαβίνη, φυλλικό οξύ και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Για το πρωινό σου συνδύασέ τα με γάλα και φρούτα.Φυσικά κάθε πρωινό που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να περιλαμβάνει κάποιο είδος χυμού. Ιδανικοί είναι ο χυμός πορτοκάλι και ο χυμός με Cranberry.breakfast-orange-juice-400x400
    Ο φρέσκο χυμός πορτοκάλι είναι ένα κλασικό ποτό για το πρωί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να βελτιωθεί. Για ακόμα μεγαλύτερη θρεπτική αξία, επίλεξε μια ποικιλία πορτοκαλιών που είναι εμπλουτισμένη με βιταμίνη D.breakfast-cranberry-juice-400x400

    Ο χυμός με cranberry, βοηθά στον περιορισμό της βακτηριακής ανάπτυξης, είναι περισσότερο γνωστός για την αποτροπή λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος και βοηθά στην καρδιαγγειακή υγεία.

  9. Καφές και τσάι
    breakfast-coffee-400x400
    Μα φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από το πρωινό σου ο καφές. Ο καφές δεν είναι μόνο για να σε ξυπνήσει. Ο καφές έχει συνδεθεί με τον χαμηλότερο κίνδυνο πολλών ασθενειών, όπως ο διαβήτης και ο καρκίνος του προστάτη. Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι ο συνδυασμός της καφεΐνης και αντιοξειδωτικών είναι υπεύθυνος με πολλά οφέλη για την υγεία. Φυσικά, η φόρτωση του καφέ με κρέμα και ζάχαρη μπορεί να διαγράψει οποιαδήποτε πιθανά οφέλη. Γι’ αυτό αυτά προσπάθησε να τα ελαττώσεις.
    breakfast-tea-400x400
    Αν από την άλλη είσαι ο τύπος που δεν πίνει καφέ, μπορείς αντί αυτού να πιείς τσάι. Το τσάι έχει αρκετά οφέλη για την υγεία. Επειδή έχει λιγότερη καφεΐνη, σε ενυδατώνει πιο αποτελεσματικά από τον καφέ, και είναι επίσης μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών. Όλα τα είδη τσαγιού παρέχουν αντιοξειδωτικά, αλλά το πράσινο τσάι μπορεί να είναι το πιο υγιεινό από όλα. Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση πέντε φλιτζανιών τσαγιού την ημέρα μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό του σώματός σου και να σε βοηθήσει να χάσεις περισσότερο βάρος γύρω από τη μέση.

Διαβάστε επίσης:

Κάνε δώρο στον εαυτό σου το καλύτερο πρωινό

 

Photos: Getty