Όταν η μαμά σου ήταν έγκυος σε σένα οι πιθανότητες να έκανε γυμναστική είναι απειροελάχιστες! Οι γιατροί τότε φοβόντουσαν ότι θα δημιουργηθούν επιπλοκές στην εγκυμοσύνη αν οι γυναίκες έκαναν κάποιο είδος άθλησης! Σήμερα, ευτυχώς, οι απόψεις έχουν αλλάξει και αρκετές μελέτες βροντοφωνάζουν πως γυμναστική και εγκυμοσύνη μπορούν να συμβαδίσουν!

Στις εγκυμοσύνες χαμηλού κινδύνου οι ασκήσεις γυμναστικής πριν την εγκυμοσύνη είναι απολύτως ασφαλείς! Αυτό υποστηρίζουν οι ερευνητές που υπογράφουν την μελέτη του University of Western Ontario. Βεβαίως τονίζουν πως οι εγκυμοσύνες υψηλού κινδύνου πρέπει να έχουν την έγκριση του γιατρού πριν από οποιαδήποτε άθληση!

Κάνοντας γυμναστική κατά τους 9 μήνες της εγκυμοσύνης έχεις πολλά θετικά να πάρεις! Αρχικά μειώνεις την αύξηση του βάρους σου, μειώνεις την αυξημένη λόγου εγκυμοσύνης, αρτηριακή πίεση και τον διαβήτη! Επίσης οι ενδορφίνες που απελευθερώνονται στον οργανισμό ανεβάζουν τη διάθεση σου η οποία μπορεί να έχει πάρει την κατιούσα λόγω των ορμονών! Επιπλέον δυναμώνεις το σώμα σου και αυτό μελλοντικά θα σε βοηθήσει στον τοκετό!

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, οι γυναίκες που γυμνάζονταν κατά την εγκυμοσύνη ήταν πολύ πιο υγιείς 20 χρόνια μετά τον τοκετό από ότι οι γυναίκες που για 9 μήνες δεν έκαναν καθόλου γυμναστική! Στα πλαίσια της μελέτης συμμετείχαν 39 γυναίκες. Όσες γυμνάζονταν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είχαν πάρει μόνο 3.5 κιλά μέσα στα επόμενα 20 χρόνια ενώ οι γυναίκες που δεν γυμνάζονταν είχαν πάρει 10 κιλά στο ίδιο διάστημα.

Πόση όμως γυμναστική μπορεί να κάνει μία εγκυμονούσα; Οι ερευνητές εξηγούν πως αν ήταν ανενεργοί πριν την εγκυμοσύνη, καλό θα ήταν να ξεκινήσουν με 15 λεπτά συνεχούς άσκησης τρεις φορές την εβδομάδα και σταδιακά να αυξήσουν τον χρόνο σε 30λεπτες συνεδρίες τεσσάρων ημερών την εβδομάδα. Αν υπάρχουν ναυτίες κατά το πρώτο τρίμηνο, μπορούν οι εγκυμονούσες να ξεκινήσουν μετά από αυτό το διάστημα! Αν όμως η εγκυμονούσα έκανε ούτως ή άλλως γυμναστική δεν χρειάζεται να αλλάξει το πρόγραμμα της αρκεί να ακούει το σώμα της και να μην κάνει υπερβολές!

Και όταν γεννηθεί με το καλό το μωρό σου μπορείς να κάνεις γυμναστική μαζί του!