Η κατάθλιψη είναι όλο και πιο συχνό φαινόμενο στις μέρες μας, και παρά την οικονομική κρίση τα γραφεία των ψυχιάτρων και των ψυχολόγων είναι γεμάτα από ανθρώπους που υποφέρουν από κατάθλιψη.  Το πιο βασικό πράγμα για να ξεπεράσει ένας άνθρωπος την κατάθλιψη είναι να μπορέσει να λύσει τα εσωτερικά προβλήματα που έχει, τα οποία τον δυσκολεύουν και του προκαλούν πόνο.  Για να συμβεί αυτό πρέπει να αντιμετωπίσει την δική του αλήθεια και να παλέψει με τους φόβους του αντιμετωπίζοντας με αλήθεια πράγματα που ίσως αγνοούσε για καιρό.  Το να ξεπεράσεις την κατάθλιψη είναι μια δύσκολη διαδικασία που απαιτεί δουλειά αλλά και χρόνο.  Και παρόλο που ξέρουμε πόσο πολύ θα ήθελες να βοηθήσεις τον άνθρωπο σου ο οποίος παλεύει με κάτι δύσκολο, είναι κάτι το οποίο πρέπει να κάνει μόνος του. Εσυ μπορείς όμως να είσαι δίπλα του για να τον στηρίζεις. Ποιος είναι ο τρόπος για να τον στηρίξεις χωρίς να κάνεις κάτι;

Νιώσε σιγουριά για την σχέση σου και δώσε τόπο στην οργη

Όταν ο σύντροφος σου έχει κατάθλιψη είναι πολύ σύνηθες τα δικά του αρνητικά συναισθήματα να θεωρείς ότι τα προκαλείς εσύ, και να δημιουργούνται ανασφάλειες ότι έχετε απομακρυνθεί. Δεν ευθύνεσαι εσύ, απλά ένα από τα συμπτώματα της κατάθλιψης είναι η αδιαφορία.  Είναι πολύ δύσκολο να διαχωρίσεις τα συναισθήματα του συντρόφου σου από τα δικά σου, παρόλα αυτά πρέπει να καταλάβεις πως πολλές φορές μιλάει η κατάθλιψη και όχι ο σύντροφος σου.

Δημιούργησε ένα ασφαλές περιβάλλον για “επούλωση”

Όπως ένας άνθρωπος με κατάθλιψη χρειάζεται ένα μέρος για να εκφράζεται ελεύθερα, το ίδιο ισχύει και για την σχέση σου. Είναι πολύ σημαντικό να αφήσεις στην άκρη τις ανασφάλειες σου, να ηρεμήσεις και να δώσεις στον σύντροφο σου να καταλάβει πως η σχέση σας είναι ένας τομέας της ζωής του που μπορεί να είναι ο εαυτός του, ακόμη και τις στιγμές που είναι δυσάρεστος. Αποδέξου ότι το έχει ανάγκη και δημιούργησε ένα κλίμα ασφάλειας.

Θύμισε του τον πραγματικό του εαυτό

Συνήθως τα άτομα με κατάθλιψη έχουν εντελώς διαφορετική εικόνα για τον εαυτό τους από αυτό που θεωρούν οι άλλοι για αυτούς. Θύμισε του ότι ήταν ικανός σε πολλά πράγματα, και συνέχισε να τον στηρίζεις δείχνοντας του πράγματα που μπορεί να κάνει, και ότι έχει αξία σαν άνθρωπος

Προσπάθησε να τον ενεργοποιήσεις

Οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη χάνουν το ενδιαφέρον τους για σεξουαλική επιθυμία, κοινωνικές δραστηριότητες και εργασία. Προσπάθησε αντί να θυμώνεις- κάτι που είναι πολύ κοινό σε άτομα που περιβάλλονται από ανθρώπους που πάσχουν από κατάθλιψη- να τον ενεργοποιήσεις σε αθλητικές δραστηριότητες, αρχίστε να βγαίνετε με φίλους αλλά και διάφορες άλλες ενασχολήσεις όπως επιτραπέζια βιβλία και ταινίες. Η γυμναστική ανακουφίζει άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη λόγω των ενδορφινών που αυξάνονται μέσω της άσκησης, και η κοινωνικοποίηση τον βοηθάει να ξεφύγει από τις αρνητικές σκέψεις που έχει λόγω της κατάστασης που βρίσκεται.

Αγκάλιασε τον

Η αγκαλιά φαίνεται σύμφωνα με έρευνες να βελτιώνει την διάθεση μας αλλά και το ανοσοποιητικό μας σύστημα.  Μια αγκαλιά θα τον κάνει να νιώσει αγάπη και στοργή και συγχρόνως οι ορμόνες του θα κάνουν δουλειά ώστε να νιώσει καλύτερα.

Στήριξε τον και πρότεινε να επισκεφτεί κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας

Οι περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα φοβούνται να επισκεφτούν κάποιον ειδικό γιατί θεωρούν ότι είναι τρελοί και δεν είναι φυσιολογικοί. Προσπάθησε να του δείξεις ότι δεν είναι κακό να πάει σε κάποιον ψυχίατρο ή ψυχολόγο. Όταν πονάει το πόδι σου πας σε έναν ορθοπεδικό, όταν πονάς μέσα σου γιατί δεν πας σε κάποιον ειδικό;

Να θυμάσαι πως η κατάθλιψη είναι κάτι το οποίο ξεπερνιέται, και είναι κάτι που συμβαίνει σε πολλούς. Μην θεωρείς οτι ο σύντροφος σου είναι άτυχος, ή “χάλασε” επειδή του συμβαίνει κάτι δύσκολο. Στηριξε τον και θα δεις πως όλα θα καλυτερεύσουν.