Διενέργεια κατεπείγουσας ΕΔΕ για το σιδηροδρομικό δίκτυο- Αναστολή δρομολογίων
ΕΙΣΟΔΟΣ

Διενέργεια κατεπείγουσας ΕΔΕ για το σιδηροδρομικό δίκτυο- Αναστολή δρομολογίων

The Newsroom
γράφει #Ελλάδα

Κατεπείγουσα Ένορκη Διοικητική Εξέταση για όσα πραγματοποιήθηκαν, χτες, Τετάρτη, σε συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μας ξεκινά σήμερα. Την ΕΔΕ επίσης, θα απασχολήσουν οι μηχανικές βλάβες οι οποίες οδήγησαν στο να ταλαιπωρηθούν για πολλές ώρες επιβάτες.

Τονίζουμε, πως την εξέταση του θέματος ζήτησε μέσω της αποστολής εγγράφου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, προς τους προέδρους, αλλά και διευθύνοντες συμβούλους των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.

Τι ζητά ο Υπουργός στο έγγραφο του;

Ο Χρ. Σπίρτζης ζήτησε τη διερεύνηση πειθαρχικών, αλλά επίσης και τυχόν ποινικών ευθυνών σχετικά με τα αίτια, όπως επίσης και τους υπευθύνους όσων συνέβησαν.

Επίσης, στο ίδιο έγγραφο ο Χρ. Σπίρτζης ζήτησε να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια σχετικά με την άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Τι συνέβη χτες;

Λόγω της κακοκαιρίας που επικράτησε την Τετάρτη πάγωσαν 4 αμαξοστοιχίες, κι έτσι εκατοντάδες επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν για αρκετές ώρες στο τμήμα μεταξύ Λαμίας και Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με το συμβάν εξέδωσε σχετική ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στην οποία ζήτησε από τους επιβάτες την κατανόηση τους σχετικά με το συμβάν και την ταλαιπωρία που θα υποστούν, χωρίς, όπως τόνισε να ευθύνεται η ίδια.

Αλλαγές στα δρομολόγια:

Αλλαγές στα δρομολόγια των τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα και των συρμών του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιτίας των χιονοπτώσεων και των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στη σιδηροδρομική υποδομή στο τμήμα μεταξύ Λαμίας και Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά οι αριθμοί των αμαξοστοιχιών που τα δρομολόγια τους θα ανασταλούν την Πέμπτη:

  • «Στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 50, 51, 56, 55, 60 και 61
  • Τα δρομολόγια στις αμαξοστοιχίες του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Λάρισα 1592, 1593, 1594, 1595, 2592, 2591, 2598 και 2597.
  • Στο τμήμα μεταξύ Λάρισας – Καλαμπάκας – Παλαιοφάρσαλου – Λάρισας αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια».

Για περισσότερες πληροφορίες το επιβατικό κοινό μπορεί να καλεί στον αριθμό 14511.

Τι αναφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ανακοίνωση της;

Τονίζει, πως η τροποποίηση, όπως επίσης και η μείωση δρομολογίων λόγω προβλημάτων στη σιδηροδρομική υποδομή, δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της, ενώ δηλώνει:

Η εταιρεία κάνει µόνο χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ η εύρυθμη λειτουργία της υποδομής είναι αρμοδιότητα και ευθύνη άλλου φορέα, η δε συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η εταιρεία µας αποτελεί αντικείμενο τρίτου φορέα
Λόγω της ισχυρής χιονόπτωσης δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην υποδομή, αναφέρει και προσθέτει «λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών έχουν σημειωθεί προβλήματα στο τροχαίο υλικό (πάγωμα των δικτύων των πνευματικών κυκλωμάτων, αστοχίες στις μηχανές έλξης, κλπ). Αυτό, είχε ως αποτέλεσμα την εμφάνιση σημαντικών καθυστερήσεων λόγω της ανάγκης αντικατάστασης του προβληματικού τροχαίου υλικού».

«Η πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2006-2010 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οδήγησε στη δημιουργία επιμέρους εταιριών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που ανέλαβαν τμήματα του σιδηροδρομικού αντικειμένου, σήμερα δείχνει ότι έχει φτάσει στα όρια της» εξηγεί και προσθέτει:

«Τα αποτελέσματα της διάσπασης αυτής οδήγησαν σύμφωνα με την εταιρεία σε μείωση των διαθέσιμων πόρων για συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην απομείωση  των διαθέσιμων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων στο σύνολο των επιμέρους σιδηροδρομικών λειτουργιών».

«Μετά την εφαρμογή του Ν.3891/2010 σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου προσωπικού αποχώρησε µε συνταξιοδότηση ή μετατάχθηκε σε άλλες υπηρεσίες» με αποτέλεσμα την «ελλιπή στελέχωση σε κρίσιμες ειδικότητες που σχετίζονται µε τη συντήρηση της υποδομής και του τροχαίου υλικού, τη λειτουργία της κυκλοφορίας, καθώς και των υποδομών εξυπηρέτησης των επιβατών» συνεχίζει και συμπληρώνει «μετά την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης του σιδηροδρόμου οι διαθέσιμοι δημόσιοι πόροι για τη συντήρηση και τη λειτουργία του σιδηροδρόμου έχουν περιοριστεί, µε αποτέλεσμα να είναι απαραίτητοι οι πόροι που εισφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ως τέλη πρόσβασης (για τη χρήση της υποδοµής στον ΟΣΕ), ως δαπάνες ενοικίασης του τροχαίου υλικού στη ΓΑΙΟΣΕ και ως δαπάνες συντήρησης στην ΕΕΣΤΥ».

Η εταιρεία στην ανακοίνωση της υπογραμμίζει πως «ήδη µε την αναγγελία του δελτίου έκτακτων καιρικών φαινομένων είχε ζητήσει εγγράφως από τις υπεύθυνες εταιρείες τη λήψη µέτρων για την αντιμετώπιση των πιθανών προβλημάτων και είχε εκπονήσει σχετικό σχέδιο αντιμετώπισης των σχετικών προβλημάτων» και σημειώνει «από την αρχή της κακοκαιρίας το σύνολο του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ είναι σε επιφυλακή και οι άδειες έχουν ανασταλεί».

Δεσμεύεται παράλληλα προς «προτίθεται να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες τόσο στο εσωτερικό του σιδηροδρόμου όσο και στην πολιτική ηγεσία για την ανάληψη των απαιτούμενων ενεργειών που θα κατατείνουν στη μεσοπρόθεσμη αναβάθμιση της κατάστασης του σιδηροδρόμου συνολικά».

Στο τέλος της ζητά «την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που θα υποστεί, χωρίς να ευθύνεται η ίδια».

Διαβάστε επίσης:

Πάγωσαν τα τρένα λόγω κακοκαιρίας

photo:Eurokinissi/ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ